ئه‌م ماڵپه‌ره‌

ئەم ماڵپه‌رِه‌ تایبەتە بە بڵاوكردنەوەی بەشێك لەبەرهەمەكانم، وه‌ك لێكۆَڵه‌ر و، نووسەر و، مامۆستاى زانكۆ كە لەتەمەنی 17 ساڵیەوە دەنووسم، لە ساڵی 2000 و، یەكەم وتارم لە ڕۆژنامەی كوردستانی نوێ‌ / پاشكۆی ئەدەب و هونەر دا ، بڵاوكردۆته‌وه‌، بەناوی (غەم لە گۆرانی وتن دا)، لە مانگی 12/2000 دا، و لە ساڵی 2004 یەكەم كتیبم بەناوی (ڕێبەری سایتە كوردییەكان) لە چاپدا و، تا ئێستا زیاتر له‌ 200 كتیبی چاپ و بڵاوكراوه‌م هه‌یه‌، سه‌دان وتار و توێژینه‌وه‌م نووسیووه‌ و بڵاوم كردۆته‌وه‌ له‌ بواره‌كانى (كۆمپیوته‌ر، مێژوو، شه‌ریعه‌، شێعر و چیرۆك و لێكۆلینه‌وه‌ى وێژه‌یی، و ......). تاهه‌نووكه‌ به‌ تێكرایی زیاتر له‌ ((30)) هه‌زار لاپه‌ره‌ نووسینم هه‌یه‌.
به‌و هیوایه‌ى له‌رێگه‌ى ئه‌م ماڵپه‌ره‌ كه‌سییه‌وه‌ خزمه‌تێك به‌ خوێنه‌رى كورد بكه‌م.
هێمن مه‌لا كه‌ریم به‌رزنجى
خاوه‌ن و به‌رێوه‌به‌رى ماڵپه‌رِ

۱۳۹۶/۱۲/۲۳

جعفر البرزنجي

جعفر البرزنجي 
(1250-1317)هـ =(1834-1899م) 
 جعفر بن إسماعيل بن زين العابدين بن محمد البرزنجي : فقيه، قاض من أعيان المدينة المنورة. له اشتغال بالتاريخ والأدب، كان يحسن مع العربية التركية والفارسية
والكوردية. ولد ونشأ في البرزنجة، من أعمال شهرزور في كوردستان العراق ، وكان أبوه رحل إليها ، من المدينة عند مهاجمة محمد علي باشا للحجاز ، وسافر جعفر إلى مصر، فدخل الأزهر. وعاد مع أبيه إلى المدينة المنورة ، ( سنة 1271 ) واستكمل فيه دراسته. وتصدر للفتوى والتدريس بعد وفاته أبوه ( 1277هـ) وسافر إلى استنبول، فعين قاضيا لصنعاء، فأقام فيه ست سنوات، وعاد إلى المدينة مستعفيا. ودعي إلى القضاء بسيواس ( في تركيا) سنة 13077 فأقام عامين ، وعاد إلى المدينة مفتيا ومدرسا إلى أن توفي .

له مصنفات، منها ::
1- " نزهة الناظرين في سجل سيد الأولين والآخرين ـ ط" في تاريخ المسجد النبوي.
2- " الشجرة الأترجية في سلالة السادة البرزنجية ـ خ".
3- " تاريخ الابتهاج على نور الوهاج في الإسراء والمعراج ـ ط".
4- " شواهد الغفران ـ خ" بخطة، في الرباط ( 435 ك) في فضائل رمضان.
5- " الكوكب الأنور على عقد الجوهر ـ ط" شرح لقصة المولد من تأليف جعفر بن حسن البرزنجي.
6- " جالية الكروب بأسماء سيد العجم والعرب".
7- " عقد الجوهر في مولد صاحب الحوض والكوثر".
8- " قصة المعراج . وله نظم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر